Преименуват АМТИИ
Академията ще носи името на създателя си проф. Асен Диамандиев
Министерски съвет прие предложението на Академичния съвет, като то не засяга статута и структурата на Академията
Министерският съвет предлага наименованието на Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство – Пловдив, да се промени на Академия за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ – Пловдив. Преименуването е в знак на признание към делото на проф. Диамандиев и неговия принос за висшето училище, и е по предложение на Академичния съвет, като то не засяга статута и структурата на Академията.
Дейността на проф. Асен Диамандиев (1915 – 2009 г.) е свързана с културния живот на страната ни, той посвещава цялата си творческа кариера на музикалното и личностното възпитание на поколения млади таланти. Като използва собствения си авторитет, през 1964 година осъществява замисъла си в Пловдив да се открие структура на висше музикално училище със свой облик, първото в страната извънстолично звено за обучение по музика. Академията в Пловдив започва съществуването си като Музикално-педагогически факултет за подготовка на учители по музика в общообразователните училища към тогавашната Българска държавна консерватория в София от октомври 1964 г. През 1972 г. филиалът на Българската държавна консерватория се преобразува в самостоятелен Висш музикално-педагогически институт за подготовка на учители по пеене и музика и профил народно пеене и изучаване на народни инструменти. По-късно през 1995 г. става Академия за музикално и танцово изкуство, която през 2004 г. се преименува на Академия за музикално, танцово и изобразително изкуство – Пловдив.
Преименуването на висшето училище не изисква допълнителни финансови средства и няма да доведе до пряко или косвено въздействие върху държавния бюджет.
ГЛАВНИЯТ ВХОД на величествения комплекс пряко от Джумаята и Св. Богородица подчертава таланта на архитектКАТА и само непрогледни Бунаци и селяндурски Будали могат да управляват имота без да го отворят тъкмо оттам да се влиза, а не през слугинския заден вход.
Което обобщение се впрочем напълно потвърждава от ЗАСИРАНЕТО на масивната възрожденска постройка на Жълтото =изоставянето да се олива без водостоци цели десетилетия докато изгние, срамота! = постижимо само от „куратор“ и „академик“ ЗАСПАЛ МУЙКО В СЛАМАТА
Академия
ДИАМАНДИЕВ
фолклор
= впечатляващо
= звучно
= категорично
= кратко / ясно
= звънко
= всеобхватно, влкючва всякакви дисциплини / предмети
= точно изразява първоначалния замисъл на Основателя ФОЛКЛОРИСТ, без да конкурира Соф. Държ. Консерватория.
Ако се налага приспособяване към сега фактическото състояние / КЛАСИКА, то компромисна версия би станало:
Академия
ДИАМАНДИЕВ
за изкуства
= щом освен сценични има и визуални = (“изобразителни” в наши дни вече не бива да се употребява, понеже изключва нефигуративните, “абстрактните”; както и “съвременните” или “отворените”. “Изкуства” включват и словесни специалности.)
Всякакви КАВИЧКИ към името са неуместни, стоят двусмислено или подигравателно, както знае всеки лингвист.
И последно, за словореда: най-елегантно ми звучи
= Академия ДИАМАНДИЕВ за … и т. н. изброявай, ама без „духовна“, моля, там мУтрополитът ВЛАСТВА
Поправям се, всъщност в заглавието след всичките изброявания „по какво“ е предметът на тая килийна „академия“ (добре, че не са прибавили и едно „Култура“ след „Изобразителните“, кис-кис; та, само „ДИАМАНДИЕВ“ като кажат = звучи най-мощно
Дали „доцент“, дали „професор“, дали АКАДЕМИК (като именитата Галева, КУРатриса на „изобразителните“ и абстрактните) = всичко това са ПОДРОБНОСТИ неуместни за Заглавие.
На Линкън Сентър в Манхатън Аудитория Бруно Валтер няма нужда да навлиза в кухненски „титли“ като за платежната ведомост.
ИМЕТО АСЕН ДИАМАНДИЕВ Е ДОСТАТЪЧНО И СИЛНО ЗА ЗАГЛАВИЕ.
Сульо!
Да отворят Главния Вход както е съчинен от архитектката – откъм Света Богородица и Джумаята, тези фирмаджии . . .